האם זה הסוף לארועי הטרור בכביש 443? • נעצרה חוליית טרור

אנחנו רואים בכביש 443 כביש בעל חשיבות לאומית, לכן אנחנו פועלים כנגד אירוע זריקות אבנים ובקבוקי תבעירה בכביש זה במגוון אמצעים
מנדי אושר No Comments on האם זה הסוף לארועי הטרור בכביש 443? • נעצרה חוליית טרור

נעצרה חוליית טרור אשר ביצעה מספר פיגועים בהם יודו בקבוקי תבערה לעבר כביש 443 וכביש 436 באזור גבעת זאב • הוגשו כתבי אישום חמורים לבית המשפט הצבאי ביהודה • מערך אבטחה נרחב ומאות מצלמות על הכביש

אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
אנחנו רואים בכביש 443 כביש בעל חשיבות לאומית, לכן אנחנו פועלים כנגד אירוע זריקות אבנים ובקבוקי תבעירה בכביש זה במגוון אמצעים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרות הביטחון הכללי התירו לפירסום כי בשיתוף עם צה"ל והחטיבה המרכזית בנימין ומשטרת ישראל, נעצרה לאחרונה חוליית טרור אשר ביצעה מספר פיגועים בהם יודו בקבוקי תבערה לעבר כביש 443 וכביש 436 באזור גבעת זאב.

החקירה חשפה כי החוליה, אשר הורכבה מצעירים פלסטינים תושבי בית ענאן, הייתה מעורבת ב- 7 אירועים בהם יודו בקבוקי תבערה על הצירים במהלך החודשים האחרונים. נגד המעורבים הוגשו כתבי אישום חמורים לבית המשפט הצבאי ביהודה, ונתבקשה הארכת מעצרם עד תום ההליכים. שירות הביטחון הכללי, רואה במעשי טרור אלה כחמורים מאוד ומסכני חיים ויחד עם שותפיו בצה"ל ובמשטרת ישראל, יפעלו במרץ במטרה לחשוף חוליות טרור אלו ולהביא לענישת המעורבים.

 סא״ל אלעד אדרי,מפקד גדוד קדם שביצע את המעצר, אמר: ״אנחנו רואים בכביש 443 כביש בעל חשיבות לאומית, לכן אנחנו פועלים כנגד אירוע זריקות אבנים ובקבוקי תבעירה בכביש זה במגוון אמצעים. כוחות צה״ל בשיתוף מג״ב, משטרה וכוחות תצפיות ייחודים פועלים על מנת למנוע כל אירוע על הכביש מרכזי זה" עוד אמר כי "אירוע זה מצטרף לסיכולים רבים של זורקי אבנים ובקת״בים לעבר כביש 443 בשנה האחרונה כשהמטרה היא הקניית ביטחון ותחושת ביטחון לנוסעים על כביש זה״.

יצוין כי לאורך כביש 443 הותקנו מאות מצלמות מעקב בעקבות אירועי טרור רבים כשמהנתונים עולה כי במהלך השנה החולפת התרחשו בכביש 61 אירועי טרור. בשנת 2015 התרחשו בו 90 אירועי טרור. מדובר בעיקר ביידויי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר מכוניות חולפות אך גם באירועי ירי. בעיצומו של גל הטרור האחרון נדקר למוות בתחנת הדלק שבכביש החייל זיו מזרחי על ידי מחבל.

כאשר ההחלטה להקים את מערך האבטחה הנרחב התקבלה מתוך ההבנה שמדובר באחד משני הכבישים הראשיים המחברים את ירושלים למרכז ובשל רצף אירועי הטרור שמתרחשים בו בשנים האחרונות. הנתיב המרכזי הוא אומנם כביש מס' 1, אבל גם כביש 443 נחשב למרכזי ביותר ומשמש ציר תנועה גם לתושבי ירושלים, שחלקם מעדיפים אותו משום שהוא פחות עמוס, וגם לתושבי מודיעין, מכבים, רעות והיישובים באזור.



0 תגובות